TARTALOMJEGYZÉK
Előszó
Bevezetés
Lépések és nehézségek a Jóga elérésének ösvényén
Első rész
Szamádhi Páda -A megvilágosodás módszerei
Második rész
Szádhana Páda - Gyakorlás, a fejlődés eszközei
Harmadik rész
Vibhuti Páda - A természetfeletti képességek és erők
Negyedik rész
Kaivalja Páda - A végső megszabadulás
Szakirodalom
Egészségesen és boldogan is élhetünk, feltéve, ha megértjük, hogy a boldogságot mi magunk teremtjük meg. Szvámí Ráma megmutatja, miként tehetünk szert nyugodt és békés elmére, hogyan fordíthatjuk azt befelé, és használhatjuk azt, az élet magasabb rendű céljairól való elmélkedésre.
A bajok forrása elvárásainkban keresendő, ám ha önzetlenül és szeretettel teljesítjük feladatainkat, akkor semmiféle csalódásban nem lesz részünk. Az örömteli élet művészete megköveteli, hogy mindenekelőtt önmagunk urává váljunk. Ehhez arra van szükségünk, hogy fizikai testünket és tudatunkat egyaránt tökéletesítsük. Végül a legfontosabb tennivalónk mesteri módon átalakítani a körülöttünk levő világot. Igen ám, de hogyan? Szvámí Ráma erre is megadja a választ.
A boldogság művészete megköveteli, hogy önmagunk urává váljunk – először, hogy saját testünket és tudatunkat tökéletesítsük, majd, hogy mesteri módon átalakítsuk a körülöttünk levő világot. A bajok forrása elvárásainkban keresendő, de ha önzetlenül és szeretettel teljesítjük kötelességeinket, semmiféle csalódásban nem lesz részünk.
”Rámakrisna Paramahansza életének története a vallás gyakorlatba való átültetésének története. Senki sem olvashatja életrajzát anélkül, hogy meg ne győződne róla: kizárólag Isten valós, minden egyéb káprázat.
Rámakrisna a szentség élő megtestesülése volt. Mondásai nem egy pusztán tanult ember szavai, hanem az Élet Könyvének oldalai. Saját tapasztalatának kinyilatkoztatásai ennélfogva olyan benyomást tesznek az olvasóra, amelynek nem lehet ellenállni. A kételkedés korában Rámakrisna a ragyogó és élő hit példájával jár elöl, amely olyan emberek ezreinek nyújt vigaszt, akik nélküle spirituális fény nélkül maradnának.” (Mahátma Gandhi)
"A békét (Shanti) nem az éri el, aki igyekszik vágyait kielégíteni, hanem csak az, akit nem zavar a kívánságok (Kama) szakadatlan özöne, melyek úgy ömlenek bele, mint folyók az állandóan töltődő, ám mindig mozdulatlan óceánba.”
A tartalmas és kreatív mindennapokhoz képességekre (Siddhi), erőre (Shakti) van szükségünk, ám mindezeket gondosan táplálnunk is kell. Megeshet, mikorra egy vágyott célunk kapujába érkezünk, a benső béke (Shanti) és elégedettség (Santosha) attitüdjét már rég elvesztettük útközben a számtalan erőfeszítés során. Elpazaroljuk a Shanti erejét anélkül, hogy tudatosan visszatöltekeznénk.Ahhoz, hogy magunkban szilárdan megalapozzuk a teljességet (Purnam) illetve a kiegyensúlyozottság és benső béke minőségét, a Védák és az Upanisadok mantráit kell segítségül hívnunk.
Az albumon található tudatos Virinchi Shakti válogatás ezeket a harmónia teremtő Shanti Mantrákat tartalmazza.
Tartalom
1. Laksmī mantra - pradhana | A teremtés előtti őscsend mantrája • 3’41
2. Om sarveshām svastir bhavatu | Béke & teljesség mantra • 5’23
3. Om namo bhagavate vāsudevāya | A szívünkben élő isten mantrája • 5’34
4. Ganesha gāyatrī | Gayatri a legfőbb akadály elhárító istenhez • 7’02
5. Hari om siva om | A jelen tudatosságának mantrája • 6’06
6. Sri rām jey rām & sita ram mantra | Férfi & női principium kibontakozása • 6’57
7. Soham sivoham | Lényünk siva, a tiszta tudatosság • 6’20
8. Patanjali mantra | A jóga bölcs tudósa, patanjali mester pranámja • 3’43
9. Vishnu gayatrī | Gayatri mantra a teremtést fenntartó, mindent átható istenhez • 6’09
10. Lakshmī gāyatrī | Gayatri mantra a szépség, szerelem és jólét istennőjéhez • 5’51
11. Jey rādhā-mādhava | Az isteni szerelmet megidéző ősi bhajan • 5’32
12. Om saha nāvavatu | Shanti mantra - Béke mantra • 5’10
Ω. Gayatrī mantra | Remix3 | Tudati felemelkedés mantrája - út a megvilágosodás felé • 7’25
Stílus: mantra zene, jóga zene, meditációs zene
A csapat
Virinchi Shakti | Judit Eszter Bakos: zeneszerző, mantraénekes, design
Aninda Sundar | Bakos Attila: mantra fordítások (szanszkrit – magyar), versek, próza, vokál
Duffek Mihály: társ-zeneszerző, hangszerelés, fagott, vokál
Sawada Aya: hegedű
Lakatos László: fuvola
Halász Viktor: hangmérnök
Krsnakanthi | Szabó Krisztina: vokál
Aruna | Horváth Ádám: vokál, IT support
Ekantika | Berki Éva: magyar – angol fordítás
Devamoyi | Diána Osváth: tipográfia
Braja | Beáta Bota: Borító fotó
Shiva az egyik legtiszteltebb isten a hindu hitben. Nataraj alakjában azt a kozmikus táncot adja elő, amely az univerzum teremtésének, pusztításának és újjáteremtésének folyamatát reprezentálja. Négykarú Shiva Natarajként egy tűzkörben táncol. Bal lába táncra van emelve, jobb lába pedig egy démonon egyensúlyoz, ami a tudatlanságot jelenti.
„Egy és ugyanaz a valóság, de számtalan névvel illetik, és a hozzá vezető út is sokféle. Egyesek Istennek hívják, mások igazságnak nevezik, megint mások örökké tartó boldogságnak. Számomra Isten az igazság, és az igazság az, ami minden időben létezik: a múltban, a jelenben és a jövőben. Önmagától létező; sohasem született, s így sohasem hal meg. Ez a fény és a szeretet kútfeje. Isten keresése az igazság ismerete nélkül hiábavaló, mivel Isten a végső igazság. Az ember, noha minden élő teremtmény legkiválóbbika, mégiscsak egy befejezetlen lény, aki a tökéletességre, a fájdalmaktól és nyomorúságoktól való szabadságra vágyódik, s ez vezeti el az igazság felismerésének, megtapasztalásának kereséséhez. Az igazság mind belül, mind kívül megtalálható, így közvetlenül megvalósítható azzal, hogy felismerjük önmagunkban.”