Tartalom:
1. Alap Surya namaskara • 11’17
2. Surya namaskara chaturangával • 11’17
3. FLOW surya namaskara• 11’17
Stílus: mantra zene, vezetett gyakorlás, jóga zene, meditációs zene
Zöld Tara a tibeti buddhizmus legnépszerűbb istennője, és Buddha női aspektusát, valamint az együttérzés aktív aspektusát testesíti meg. A Zöld Tara figurát lábainak helyzetéről lehet felismerni: A jobb láb kinyújtott, tevékenységet jelképez; míg a bal láb hajlított és a meditációt képviseli. Zöld Tara egy lótusztrónon ül, és értékes köntösbe és ékszerbe van burkolva. A Tara mantra az "Om Tare Tuttare Ture Svaha".
Egyéb változatok:
Zöld Tara a tibeti buddhizmus legnépszerűbb istennője, és Buddha női aspektusát, valamint az együttérzés aktív aspektusát testesíti meg. A Zöld Tara figurát lábainak helyzetéről lehet felismerni: A jobb láb kinyújtott, tevékenységet jelképez; míg a bal láb hajlított és a meditációt képviseli. Zöld Tara egy lótusztrónon ül, és értékes köntösbe és ékszerbe van burkolva. A Tara mantra az "Om Tare Tuttare Ture Svaha".
Pandit Tigunait - gyakorlati tanácsokat adva mutatja be ezt a 6000 éves ezoterikus tudományt - elmondja, hogyan használhatjuk a mantrát lelki békénk, és tökéletes testi-lelki egészségünk elérésére, magasabb rendű spirituális önvalónk kibontakoztatására.
„E művet inkább hallgatjuk, mint olvassuk; egy tanító oly lenyűgözően meséli el a spiritualitás útján tett megkapó és egyedi utazását, hogy a belső tudatosság lényegéhez jutunk el általa.” Francis Borgia nővér, a Szent Ferenc Iskolanővérek rendjének egykori apácafőnöknője
„Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a könyvet, mely modern korunk egyik valódi gondolkodójától, az indiai bölcsesség jeles képviselőjétől származik.” Franklin Merrell-Wolff
„E kedves barátom, Szvámí Ráma spirituális útját bemutató, gyönyörű munka kivételes módon és mélységben tárja fel az igazságot. Meggyőződésem szerint e kötet sok útkereső embert arra ösztönöz majd, hogy a szellemi-lelki élet felemelő ösvényére lépjen.” Srí Szvámí Szatcsidánanda
„Az Élet a Himalája mestereivel különleges alkotás Srí Szvámí Ráma személyes tapasztalatairól, mely Mahátma Gandhi, Rabindranath Tagore, Srí Aurobindo, Rámana Maharisi, valamint számos himalájai bölcs életét, valamint tanításait mutatja be. Mintha az Iliászt olvashatnánk dióhéjban.” Inam Rahiman, India Egyesült Államokbeli nagykövetségének oktatásügyi és tudományokért felelős megbízottja, Washington, D.C.
„Léteznek olyan spirituális folyók, melyek az egyetemesség óceánjába futnak. Szvámí Ráma azonosnak tartotta a hinduizmus, az iszlám, a buddhizmus, a zsidó vallás és a kereszténység, tehát minden nagy vallás örök igazságait. Az Élet a Himalája mestereivel mindenki számára hasznos útikalauz. Mily kegyesen nyilvánult meg számomra az Isteni általad.” Pir Vilajat Khan
TARTALOMJEGYZÉK
Bevezetés
Lótuszlábadhoz
Az indiai Uttar Pradés állam térképe
Észak-India térképe
I. Szellemi nevelés a Himalájában
A szent Himalája
Gurudévám és szüleim
Mesterem és a szvámí herceg
A káprázat nyomai
Élet a barlangokban
II. A mester tanít
Miként tanultam meg adni
Miként teszi próbára a mester tanítványait
Éjjeli utam az erdőben
Átkelés a megáradt folyón
Meghódolás mesterem előtt
Magány
Májá, a kozmikus fátyol
A keserű igazság áldásai
Másokat tanítasz, de velem nem foglalkozol
A fegyelem fontossága
Egy átok áldásai
III. A közvetlen tapasztalás útja
Egyedül a közvetlen tapasztalás számít
A valódi tudás megszabadít a szenvedéstől
Mantra a boldogsághoz
Mantra a méhekhez
Egy mantra helytelen alkalmazása
Megvernek
Egy különleges tantrikus gyakorlat
Sok lopás szárad a lelkeden
Egy „tűzokádó” szvámí
Egy meghökkentő misztikus
Anyai tanítómesterem
Egy kortalan jógi
IV. Az alázat megtanulása
Az ego és a hiúság hiábavalóságáról
Gőgös egóm
A belső értékek fejlesztése
Tökéletesnek hittem magamat
Gyakorlás révén válhatunk tökéletessé
A Virágok Völgyének bölcse
V. A félelem legyőzése
Az ördög
Szellemnek hisznek
Kígyóktól való félelmem
Egy tigris barlangjában
VI. A lemondás útja
Egész lényem egyetlen szemmé változott
Találkozásom egy táncosnővel
Egy gyilkos belső átlényegülése
Lecke a nem-kötődésről
Ízleled meg a világot, majd mondj le róla!
A drágakövek vagy a tűz?
Szvámívá avatnak
Az állandó háborgatás
A kavicsdomb
Az Út kísértései
Szabad-e megházasodnom?
A spirituális rang is hiúság
Egy szerencsétlen kísérlet
A világi kísértések
Két meztelen lemondott
A világban élni és mégis felette állni
Veszíteni annyi, mint nyerni
VII. Különféle utak tapasztalatai
Egy híres női bölcs
Szívemmel a tenyeremen, könnyekkel a szememben
A sorsteremtő karma
Mahátma Gandhi ásramjában
„Nem lemondás, hanem hódítás” – Tagore
A történelmi hűség kedvéért
Maharisi Raman
Srí Aurobindo
A boldogság hulláma
A tantra három iskolája
A keleti filozófia hét rendszere
Szóma
VIII. A nagy vallásokon túl
Egy himalájai keresztény bölcs
Találkozásom egy jezsuita szádhuval
Jézus a Himalájában
Krisztus-látomás
Zsidó vallás a jógában
Egyedül csak az Istenhez tartozom
IX. Isteni védelem
Védelmező kéz
Szorult helyzetben a dévák földjén
A Hamszák földje
Egy ateista szvámí
Találkozás a halállal
X. A tudat erői
Leckék a homokban
Az anyag átváltoztatása
Hol a szamaram?
Ki volt a másik Gópináth?
Találkozás egy gondolatolvasóval
XI. Gyógyító erő
Először tapasztalom meg a gyógyítás erejét
Mesterem elküld, hogy meggyógyítsak egy embert
A hagyományostól eltérő gyógymódok
Gyógyítás egy himalájai szamádhi-mandirban
A mesterek lábánál
XII. A mester kegyelme
A guru: tudásfolyam és tudáscsatorna
Egy könnyező szobor
Mesterem fényképe
Ki pusztíthatná el az örökkévalót?
Félig „itt”, félig „ott”
Miként menekült meg egy fiatal özvegy
Mesterem megment egy fuldokló embert
Saktipáta – az üdvösség átadása
Mesterem mestere a szent Tibetben
Felkészülés a fátyol fellebbentésére
XIII. Uralom élet és halál felett
Az élet és a halál két vessző csupán
Hogyan tekintünk a halálra?
A test elhagyásának technikái
Testváltás
Mesterem elhagyja a testét
XIV. Nyugati utazás
Egy orvos visszatérő látomása
Belső átlényegülés a barlangban
Kelet és Nyugat útjai
Hagyományaink
Szómagyarázat
A Himalája Intézet
A Mantra és meditáció olyan könyv, amely világos és mély megértéshez segíti a téma iránt érdeklődőket, a gyakorlók számára pedig valódi kincsesbánya: kézikönyvként, valamint az inspiráció forrásaként válhat nélkülözhetetlenné. A tanításainak színvonaláról már idehaza is elismert és népszerű szerző, a tudós-tanító Szvámi Véda Bhárati ebben a könyvében ismét átfogóan tárgyal egy fontos és félreértésektől övezett témát.
A shadana célja, hogy kifejlesszük, megépítsük magunkban azt az embert, azt a lényt, akivé válni szeretnénk. Vagyis, a sadhana célja a saját fejlődésünk és többé válásunk személyiségben, szemléletben, egészségben, bármi előremutató dologban,ami fontos a számunkra. Ilyen önfejlesztő módszer és eszköztár a mantra sadhana gyakorlata is, amikor szattvikus (tudatosságunkat-, képességeinket támogató) mantrákat hallgatunk, gyakorlunk vagy meditálunk velük.
Ezekből az ősi szattvikus mantrákból készítettünk egy új összellítást erre az albumunkra, sőt, a záró mantraszettbe rátettük a saját meditációs sadhanánk mantráit is (6- 10 track).
Ahogyan mélyül a sadhanánk, a mantra sadhanánk úgy finomodik az érzékelésünk, erősödik a karizmánk, intuíciónk, és egyre több lesz az energiánk és az időnk azokra a dolgokra, amik igazán számítanak nekünk.
Sok szeretettel ajánlom ezt az albumot mindannyiunknak, akik szeretnénk fejlődni egy kiegyensúlyozott, tartalmas, áramló, és elégedett benső világban, eloldódva, távolodva a ragaszkodások finom szövevényes tudati hálójától. | Virinchi Shakti
A sadhanánk az életben való tudatos jelenlét gyakorlata. (Rabindranath Tagore)
A védikus és tantrikus írások szerint a rishik (a mantrák látói) leírták, hogy az Igazság Fénye miként ragyogja be az élet minden aspektusát. Ez a fény nem a szemünkkel látható fizikai fény, hanem annak a tudásnak a fénye, ami az ismeretlen és láthatatlan titkának fátylát lebbenti fel. E fény megjelenésével egy időben jelenik meg az Isteni HANG is egyfajta tiszta tudatosságként.
A mantra és a HANG metafizikáját illetve annak örökkévalóságát megértve képessé válunk hidat formálni külső és benső világunk közé.
A mantraHANG meditáció saját tapasztalatot ad önmagunk szattvikus (ragyogó) minőségéről, tudatos, higgadt és koncentrált elmét eredményez, valamint elhozza számunkra a benső békét, stabilitást, intuíciót, az önfeledt derűt és az inspirált kreativitást.
… a mantra ugyanis benső inspiratív átalakulást segítő meditációs tárgy mindannyiunk épülésére.
A MantraHANG meditációk albumon szereplő mantrák és fohászok benső harmóniánkat és holisztikus egészségünket támogatják. Felszabadítják intuitív képességeinket és megerősítik akaraterőnket.
Élesítik intellektusunkat, fejlesztik kreativitásunkat, felébresztik a benső lényünkben szunnyadó szellemi erőt, és végső soron a megvilágosodás felé vezetnek.
1 Om Purna Madah 4:41
2 Guru Brahma Guru Vishnu Mantra 4:32
3 Ganesha Mantra 4:52
4 Maha Mrtyunjaya Mantra (feat. Aya Sawada) 6:49
5 Gayatri Mantra 8:30
6 Sarasvati Gayatri 6:34
7 Ya Devi Sarva Bhutesu (feat. Aya Sawada & Péter Kiss Dala) 6:47
8 Om Namo Bhagavate Mantra (feat. Aya Sawada) 8:00
Erre az albumra egy 60 perces AUM meditációt (Om mantra chant) tettünk fel hangtál zenével. A mindennapokban használhatod a munkád vagy tanulás háttérzenéjeként, illetve relaxációhoz, meditációhoz vagy amikor kikapcsolódnál a világ pörgéséből. Az Om és a hangtálak úgy hatnak az elmére, mintha kiállnál a víesésből és felnéznél az égre: a gondok és gondolatok és érzések fölött mindig kék az ég.
Az OM-ról védikusan... A náda jóga tanítása szerint a világegyetem az AUM rezgéséből keletkezik, s végül abba olvad bele. Jellemző rá a szat (a létezés állandósága), a csit (tudatosság) és az ánanda (önfeledtség, felszabadultság) egysége. Az OM hangzója pranava is egyben, ami annyit jelent, hogy az OM / AUM a prána vagy lélegzet közvetítő közegén keresztül hatja át lényünket.
Az Om bídzsa mantra (mag mantra) a védikus tradíciókban magként tartalmazza a Gájatrí mantrát és a Védákat. Vagyis, ahogyan a jógik szimbólumokban átadták: az Om-ból árad ki a Gájatrí mantra, s a Gájatrí mantra tartalmazza a Védák eszenciáját. E hang kivetülése az egész megnyilvánult világ, és ezt a hangot hívjuk nádának vagy sabdának.
"Az Om a teljes, elpusztíthatatlan (Aksara) és örök világmindenség. Minden, ami csak volt, van és a jövőben lesz, az maga az Om. Minden, ami megismerhető vagy kikövetkeztethető, és ami a háromféle időn (Tri-kála) túl van, az az Om maga." Mándukja-upanisad
Saját gyakorláshoz és csoportos csakrameditációhoz. Hallgass bele és próbáld ki! Roll a lap aljára!
Azzal a szándékkal készültünk a ChakraSOUND meditations megalkotására, hogy a csakrák bija (mag) mantráinak tradicionális rezgése, a csakra hangok és csakra hangokra komponált hangtál és hangszeres zene integritásával és komplex megnyilvánításával harmonizáljuk csakráink működését s ez által láthatatlan fonalat szőjünk a szépség, a mentális és testi harmónia, a kiteljesedés és elégedettség valamint egy sikeres élet megépítése felé.
Csakratan - kicsit másképp... A csakrák érzékszerveinkkel érzékelhetetlen finomfizikai energia központok, melyeken át a spirituális- és az anyagi sík (testünk) kapcsolatot létesít, és tart fenn. Állandóan működnek, akár tudatában vagyunk ennek, akár nem. A csakra szanszkrit szó, amely kereket, és mozgást jelent. Mindannyiunkban 7 fő kerékhez hasonló energiaközpont, un. csakra forog. Csakráink a gerincoszlop mentén, egymás fölött helyezkednek el. Az alsó három csakra főként a fizikai léttel áll összefüggésben, míg a felső három a spirituális élethez kötődik. A szívcsakra a híd, mely egyesíti a fizikait a spirituálissal.
Csakráinkon át nyilvánul meg karmánk, sorsunk. Amelyik életterülettel még van teendőnk, a tudati munka mellett a megfelelő csakra harmonikus működésére érdemes kiemelt figyelmet fordítanunk.
Tartalom: