TARTALOMJEGYZÉK
Invokáció
Előszó a Számkhja-kárikához
Első Rész
Ísvara Krisna Muni: Értekezés a Számkhjáról
Második Rész
Kapila Risi: Bhágavata Számkhja-szútra
A Bhágavata-purána 3. Énekének 25 – 27. fejezetei
I. Kapila Risi: Bhágavata Számkhja-szútra
Bhágavata-purána 25. fejezet
Számkhja és az odaadó szeretet
II. Kapila Risi: Bhágavata Számkhja-szútra
Bhágavata-purána 26. fejezet 1–72. versszak
Számkhja-kozmológia
III. Kapila Risi: Bhágavata Számkhja-szútra
Bhágavata-purána 27. fejezet
Prakriti és Purusa
Szakirodalom
Idézett Irodalom
„Most elbeszélem a jógatudomány koronaékszerét (Jóga-csúdámani), mely a legkiválóbb eszköz az elkülönülés (Kaivalja) eléréséhez. Olyan mélységes titok (Sziddhi) ez, amely támogatást nyújt a haladni vágyó (gyakorló) jóga-ismerőknek (Jóga-vittamah).”
Jóga-csúdámani Upanisád 1.
A Csakra Pszichológia, s benne a teljes Jóga-csúdámani Upanisád (szanszkrit-magyar) a helyénvaló élet művészetéről szól, egy semmihez sem mérhető folyamatról, arról az útról (Márga), vagy gyakorlatról (Szádhana), mely az Abszolúttal (Brahman), vagy az Önvalóval (Átman) való harmonikus és örömteli (Ánanda) egységhez vezet. A Jóga gyakorlása a természetfeletti egyesülés ösvénye. Mégis legbensőbb lényege kifejezhető az anyagi lét tárgyait illető természetes egyszerűségben (Árdzsavam), mely a vágyak (Káma) szakszerű csökkentésének gyakorlata (Pratjáhára). Továbbá a kifinomult, később magasrendű gondolkodásban (Buddhi-jóga), mely minden dolgok végső megértésére (Szamádhi) vezet.